Tinklaraštis

Pilvo raumenų diastazė po gimdymo: kas tai, kaip atpažinti ir kaip elgtis?

Pilvo raumenų diastazė
Atsistatymas po gimdymo

Pilvo raumenų diastazė po gimdymo: kas tai, kaip atpažinti ir kaip elgtis?

✅ Parengta su gydytoja akušere ginekologe Akvile Vilkaitiene

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Pilvo raumenų diastazė

Pilvo raumenų diastazė – būklė, kuri dažniausiai būdinga moterims nėštumo metu dėl didelio gimdos augimo ir didėjimo. Tai tiesiųjų pilvo sienos raumenų prasiskyrimas, kuris suardo pilvo sienos vientisumą. 

Diastazė yra nustatoma 30-70% nėščiųjų ir pagimdžiusių moterų. 

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Diastazė – požymiai:

  • Atsikišęs pilvas, kitaip dar vadinamas „mamos pilvukas“;
  • Apatinės nugaros dalies skausmai;
  • Silpni dubens dugno raumenys (pvz., šlapimo nelaikymas).

Priklausomai nuo diastazės – jei tai yra didesnio laipsnio pilvo raumenų diastazė po gimdymo praėjus keliems mėnesiams galima matyti šiek tiek atsikišusį ir pakarusį pilvą. Jis dar labiau išryškėja pagėrus daugiau skysčių ar suvartojus maisto. Taip pat tikėtina, kad sportas ir pratimai nepadės raumenims sugrįžti į prieš nėštuminę padėtį. Negydoma didelio laipsnio pilvo diastazė gali sukelti daugiau nemalonių pojūčių moters organizme.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Negydoma raumenų diastazė – komplikacijos:

  • Dažnas apatinės dalies nugaros skausmas;
  • Išvaržų atsiradimas pilvo srityje;
  • Šlapimo nelaikymas;
  • Tam tikro laipsnio išmatų nelaikymas;
  • Lytinio gyvenimo suprastėjimas.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Raumenų diastazė – atsiradimo priežastys

Raumenų diastazę nėštumo metu gali atsirasti dėl per didelio fizinio krūvio, sunkumų kilnojimo, netaisyklingų pratimų priekinei pilvo sienai stiprinti, daugiavaisio nėštumo, didelio vaisiaus svorio, per silpno pilvo preso iki nėštumo, per mažai pertraukos po pastarojo gimdymo, dėl gimdymo cezario pjūvio būdu.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Diastazė – kaip patikrinti?

Kaip pasitikrinti diastazę namų sąlygomis:

  1. Atsigulus ant nugaros, sulenkti kelius, pėdas prispausti prie grindų.
  2. 2-3 pirštų galiukais čiuopti bambos viršų.
  3. Kilstelėti galvą.
  4. Galvos pakėlimo metu apčiuopti kiek į prasiskyrusią ertmę telpa pirštų.

Svarbu atkreipti dėmesį, kiek pirštų telpa į bamboje esančia ertmę:

  • Jei ertmė yra 1-2 pirštai, tai laikoma fiziologine būkle, kuri tikėtina savaime arba su sporto ir specialių pratimų dėka sugrįš į priešgimdyminę būklę (per 3-4 mėnesius).
  • Jei ertmė yra 3 pirštai ar daugiau – tuomet reikia kreiptis pas daktarą, kad nuodugniau apžiūrėtų ir įvertintų būklę.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Pilvo raumenų diastazės gydymas

Dėl pilvo diastazės būklės ir laipsnio įvertinimo konsultuoja chirurgai ir kineziterapeutai.

Gydimas priklausys nuo to, kokio laipsnio prasiskyrimas. Gydymo metodai:

  1. Nėštumo metu galima nešioti specialų diržą, kuris prilaiko pilvą. Svarbu žinoti, kad korsetų nerekomenduojama nešioti nuo 3 nėštumo trimestro iki 6 sav. po gimdymo. Dėl išsamesnių patarimų reikia kreiptis pas kineziterapeutą.
  2. Koregavimas kineziterapijos būdu. Specialios mankštos su kineziterapeuto priežiūra kuomet yra treniruojami gilieji pilvo raumenys. Svarbu stengtis neapkrauti tiesiųjų pilvo raumenų.
  3. Esant didelio laipsnio diastazei yra siūloma atlikti operacija. Gydymas chirurginiu būdu yra rekomenduojamas moterims, kurios ateityje nebeplanuoja daugiau gimdyti vaikų.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Pilvo raumenų diastazė – pratimai

Visuomet pirmiausia rekomenduojame kreiptis konsultacijai į specialistus dėl būklės nustatymo ir specialių pratimų parinkimo. Tačiau jei šiuo metu galimybės neleidžia išvykti iš namų ir žinote, kad jūsų diastazė yra fiziologinė (mažo laipsnio), namų sąlygomis galima atlikti tam tikrus pratimus.

⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Norite sužinoti daugiau apie sklandų atsistatymą po gimdymo?

Kviečiame žiūrėti video paskaitą su akušere ginekologe Akvile Vilkaitiene, kurioje gydytoja aptars ką vertėtų žinoti apie atsistatymą po gimdymo kiekvienai mamai, kokie yra dažniausiai šeimoms kylantys klausimai ir sunkumai, į kokius pavojaus ženklus reikėtų nenumoti ranka ir patars kaip atsistatyti po gimdymo kuo sklandžiau.


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Sveiki atvykę!

120procentu.lt tinklaraštis – tai vieta, kur nugula asmeniniai tėvystės patyrimai auginant dukrą, prisiminimai apie kiekvieno amžiaus tarpsnio džiaugsmus ir iššūkius, pasiteisinę rekomendacijos ir kiti tėvystės atradimai. Aukime augindami vaikus kartu!

Iveta, 120procentu.lt autorė

Informaciniai rinkiniai šeimoms: