Istorijos

Pasiteisino/nepasiteisino: vaiko (1.5 metų) perėjimas nuo vienos veiklos prie kitos

Vaiko-perejimas-is-vienos-veiklos-i-kita-120procentu-lt-3
Vaikas (13mėn+)

Pasiteisino/nepasiteisino: vaiko (1.5 metų) perėjimas nuo vienos veiklos prie kitos

Perėjimas nuo vienos veiklos prie kitos Liepai (1.5 metų) dažnai kelia dideles nepasitenkinimo bangas, o kartais išauga ir į pykčio priepuolį. Todėl šiame visiškai normaliame, bet ne itin lengvam raidos etape, vis ieškau būdų kaip tuos perėjimus mums abiems palengvinti 💛 Tai kas šiuo metu veikia ir kas ne?


⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Nepasiteisino:
✗ Kalbėti iš viršaus.
✗ Staigiai atitraukti.
✗ Ilgi pasakojimai (tokio amžiaus vaikai geriausiai reaguoja į trumpus aiškius prašymus).
✗ Daug perspėjimų (tai vaikui kuria neaiškias ribas).
✗ Frazės apie likusį laiką (dar 5 minutes, gretai, tuoj, rytoj – tokio amžiaus vaikas dar nesuvokia laiko taip, kaip tai suvokia suaugę žmonės).
✗ Loginiai paaiškinimai ir kalba apie pasekmes (reikia, mūsų laukia, laikas ilsėtis – tokio amžiaus vaikui dar be galo sunku suprasti loginius ryšius ir juos lydinčias pasekmes).
⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Pasiteisino:
✅ Atsisėsti šalia arba bent jau užmegzti akių kontaktą.
✅ 1 klausimas ar komentaras apie vaiko veiklą, kuris padėtų nusikelti į vaiko veiklos pasaulį ir ten užmegzti ryšį. “Oho, tu tik pažiūrėk, kiek privalgė tas vikšras ir iš mažo vikšrelio pavirto į didelį vikšrą”.
✅ Perspėti apie artėjančią veiklos pabaigą. „Suskaičiuosim iki 10 ir knygai sakysime ate ate”. “Paskutinė daina ir sakysime ate ate”. “Paskutinį kartą stipriai pasupu ir sakysime ate ate”.
✅ Skaičiavimas nuo 1 iki 10 garsiai norint padėti vaikui suvokti kiek laiko liko, kai jo yra likę daugiau. Taip Liepa geriau suvokia kada tiksliai baigsis veikla. Kai kurie šiuo tikslu su jau kiek didesniais vaikais sėkmingai pritaiko telefono žadintuvą, smėlio laikrodį, kas tam tikrą laiką atklijuojamus lapelius ir pan.
✅ Pasakome „ate ate“ veiklai ar tos veiklos daiktams. “Ate ate vikšrui, ate ate saulei, ate ate obuoliui, ate ate knygai”, pamojuojam ir padedam į vietą. Jeigu Liepa prašo grįžti prie veiklos, nustatytą ribą laikau – “Taip girdžiu, norėtum paskaityti dar vieną knygą, su knygelėm jau atsisveikinome, ate ate knygelėm”. Ir toliau pateikiu naują konkretų prašymą, kuris padėtų mums judėti link kitos veiklos. Sakykime, reikia apsirengti miegui, tada iškart paprašau – “Apsirenk miegmaišį, prašau”. O kartais jau padeda ir pasiūlant iš ko pasirinkti – “Ar tave nunešti į lovytę ar eisi pati?”. Dažniausiai tai suveikia puikiai ir perėjimas būna visiškai sklandus arba daug ramesnis nei būtų Liepą atitraukus nuo veiklos staigiai.
⠀⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Esate šiame etape? Pasidalinkite kas suveikia jums 🙂


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Ką vertingo rasite tarp istorijų?

Kas savaitę išleidžiu atviras vienos pirmąkart mamos istorijas, kuriose pasakoju apie savo motinystės patirtį, kitų mamų istorijas, savęs paieškas jau tapus mama, pasiteisinusius atradimus, organizacijos idėjas, mėnesio tikslus bei kaip sekasi jų siekti ir dar daug visko jau daugiau nei 11 metų!

Iveta, 120% autorė

120% informaciniai rinkiniai tėvams: